HTML

Mai Recept

Számomra tetsző és kedvelt ételek recepjeit tartalmaz, melyeket különböző oldalakról válogattam össze (nem saját szerzemények).

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Libamáj grillezve

2011.05.09. 13:35 Berlga

Ez egy egyszerűen elkészíthető nagyon klassz étel, de az elkészítése pontosabb menetet igényel, ezért részletesebben írom le az előkészületeket és az elkészítést is.Nem kell tőle félni, nem bonyolult és nem is macerás az étel, de egy nappal korábban már elő kell készíteni az alapanyagokat. Sajnos kép nem készült róla, de kerestem egy hasonlót. 

Előkészületek:

A libamájra ráöntöttem annyi tejet, hogy teljesen ellepje. A tejbe 4 gerezd fokhagymát szeleteltem és beleszórtam 5 szem szegfűszeget, meg egy szál rozmaringot. Az egészet lefedtem, és hűtőben állni hagytam egy napig.

A szárított áfonyát egy kisebb tálba tettem és leöntöttem 1 dl Tokaji Aszúval. Ezt is hűtőbe tettem és szintén egy napig lefedve pihent.

 

Elkészítés:

Tokaji Aszú szósz:

4 dl Tokaji Aszút lassú tűzön besűrűsítettem, majd hagytam hűlni.

A saláta elkészítése:

A salátát  csíkokra vágtam és egy nagy tálban össszeforgattam a málnával, majd ráfacsartam a narancs levét, ráöntöttem 0,5 dl málnaszörpöt és egy öntetnyi balzsamecet szirupot.

A libamáj elkészítése:

A beáztatott májat  kb. 1 cm-es vastagságú szeletekre vágtam. A szeleteket libazsírral megkenve teflon serpenyőben nagy lángon sütöttem meg! Sütés közben kenegttem a májakat (stílszerűen lúdtollal) az előzőleg elkészült tokaji aszú sűrítménnyel. Amennyiben teljesen átsütve szereted a libamájat úgy a sütés percekig is eltarthat. Én speciel oldalanként maximum 1 percig szoktam sütni a szeleteket. Szerintem így lesznek az ízek harmonikusak.

 

Az áfonya elkészítése:

Megmelegítettem a tokajiban felpuhított szárított áfonyát.

 

Tálalás:

Az elkészült libamájszeletet tányérra tettem és megszórtam forró Tokaji Aszús áfonyával.Mellé a málnás kevert salátát adtam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://maiirecept.blog.hu/api/trackback/id/tr882889771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása